Struktureret skrivning
Fra afsnit til opgave  -  Delkonklusioner
Skrivemetro STX
 

Det er vigtigt for den røde tråd gennem opgaven, at du undervejs samler læseren op, så det er tydeligt, hvor langt du er nået i din samlede argumentation for den afsluttende konklusion. Det skal du gøre, når du er færdig med en væsentlig del af opgaven og altid i forbindelse med, at du er “færdig” med et underspørgsmål.


Du behøver ikke lave en overskrift, der hedder delkonklusion, men det er vigtigt, at du markerer, at du nu sammenfatter en del af opgaven.

Vær opmærksom på, at delkonklusionen skal være kort og kun sammenfatte det vigtigste fra den del af opgaven, du afslutter. Vær også opmærksom på, at det ikke er et resumé, du skriver. Det vil sige, at dine forbinderord ikke skal være tidslige.


Husk desuden, at du i overgange mellem dele af opgaven skal forbinde de enkelte dele - fx via forbindersætninger (se eksemplerne nedenfor).


Kommenterede eksempler

Delkonklusion SRP matematik historie 1.pdf

Delkonklusion SRP matematik historie 2.pdf

Delkonklusion SRP matematik historie 3.pdf

Delkonklusion SRP matematik historie 4.pdf

Delkonklusion SRP matematik kemi.pdf



Senest opdateret 25-02-2015

Struktureret skrivning

Afsnit

Sammenhængende afsnit

Argumentation
  
Problemformulering &
Opgaveformulering

Fra afsnit til opgave
  Disposition
  Indholdsfortegnelse
  Hovedafsnit
  Indledning
  Delkonklusioner
  Konklusion

DokumentationStruktureret_skrivning_liniebeskrivelse.htmlAfsnit_2.htmlSammenhngende_afsnit.htmlSammenhngende_afsnit.htmlArgumentation.htmlProblem-_og_opgaveformulering.htmlProblem-_og_opgaveformulering.htmlAfsnit_til_opgave.htmlDisposition.htmlIndholdsfortegnelse.htmlHovedafsnit.htmlIndledning.htmlKonklusion.htmlDokumentation.htmlshapeimage_3_link_0shapeimage_3_link_1shapeimage_3_link_2shapeimage_3_link_3shapeimage_3_link_4shapeimage_3_link_5shapeimage_3_link_6shapeimage_3_link_7shapeimage_3_link_8shapeimage_3_link_9shapeimage_3_link_10shapeimage_3_link_11shapeimage_3_link_12shapeimage_3_link_13shapeimage_3_link_14