Plan og skemalægning
Forløbet er på 11 lektioner + en projektdag. Hele forløbet, incl. projektdagen, skemalægges af administrationen.
Lektion 1
1/2 lektion: Introduktion til AT v/BØ, PK eller RC (se AT-introduktion.ppt).
1/2 lektion: Idræt
Lektion 2-11
De enkelte fags indhold kan findes i AT-1-mappen i Google – her findes også de øvrige materialer til forløbet.
Nyttig hjælp til elevernes projektafgrænsning: Valghjulet.
Projektdagen
Program for projektdagen
08.05-09.30: Projektarbejde. Idrætslæreren vejleder.
10.00-11.30: Projektarbejde. Læreren i det kunstneriske fag vejleder.
12.00-13.00: Arbejd-selv med træning af oplæg.
13.35-15.10: Projektfremlæggelser. Begge lærere er til stede.
Evaluering af fremlæggelsen
I forlængelse af fremlæggelsen evalueres de enkelte gruppers produkt ud fra AT-1-evalueringsmålene i skrivemetroen.
De to lærere giver hver for sig en bedømmelse fra 1-5, hvor 5 er højest. RC eller PK skal have navnene på de projektgrupper, der sammenlagt får 9-10. Disse grupper går videre til en fremlæggelse for rektor, der vurderer hvilke projekter, der evt. skal realiseres. Disse fremlæggelser gennemføres inden jul.
Opsamling
Læreren i det kunstneriske fag bruger ca. 15 min. af sin efterfølgende fag-lektion på at samle op på forløbet med udgangspunkt i spørgsmål 1 i den videnskabsteoretiske køreplan. De enkelte grupper skal med udgangspunkt i deres projektopgave forsøge at formulere et/det spørgsmål, som deres fremlæggelse kunne være et svar på.
Ligeledes præsenteres ”studierapporten” af læreren i det kunstneriske fag. Her tages udgangspunkt i den generelle beskrivelse i Skrivemetroen. (Undervisnings-)beskrivelsen for AT-1 er lagt ind i de enkelte klassers studieplan for AT inden projektdagen. I forlængelse af introduktionen sørger læreren for, at den enkelte elev indskriver sin egen problemstilling (= opgaveformulering) i studierapporten.
Senest opdateret 24-11-2015