Udgangspunktet for innovation i AT
Vores udgangspunkt for at arbejde med innovation i AT er FG’s definition på innovation.
Introduktion
Brug skrivemetroen til introduktion af kravene til den skriftlige AT-opgave. Introduktionen til de fire faser i den innovative proces tager udgangspunkt i innovationskompasset. I beslutter selv sammen med jeres AT-3-kollega i klassen, hvilke redskaber fra kompasset, I eventuelt vælger at introducere til og inddrage i arbejdet.
Placering i progressionen
I vindmøllen er det fremhævet hvilke kompetencer, der specielt skal være fokus på i dette forløb. De øvrige links i modellen er kompetencer, der er arbejdet med tidligere.
Krav og inspiration til forløbet
Krav til mål, produkt, evaluering og pensum fremgår af beskrivelsen af AT-3.
Skemalægning af forløbet
Forløbet, der består af 16 lektioner, er skemalagt af administrationen.
Perioden for skemalægningen fremgår af månedskalenderen.
De første 8 lektioner skemalægges med 4 lektioner til hver lærer - til faglig introduktion.
9. lektion skemalægges med begge lærere - til introduktion til opgaven og krav til denne.
10. - 16. lektion skemalægges med 3 lektioner til hver lærer og med en lektion uden lærer - til elevernes selvstændige arbejde. Placeringen af elevernes arbejd-selv lektion kan ses i klassens skema.
Om tovholderens ansvar – se AT-tovholder.
Evaluering og opsamling
Lærerne giver en fælles skriftlig respons på ét retteark til hver elev (se rettenøgle).
Opsamling
Opsamling på større skriftlige opgaver og AT med henblik på progressionen udfyldes i samarbejde med klassens teamkoordinator.
Huskeliste til planlægningen af AT-3
Elevforudsætninger
-
-Hvad har eleverne lært i AT-1 og AT-2? – se Opsamling og progression i AT og større skriftlige opgaver i klassens studierum
Hvordan introduceres eleverne til:
-
-Formål og mål for AT-3
-
-Krav og forventninger til den skriftlige opgave?
-
-Krav og forventninger til de fire faser i den innovative proces?
Planlægning af rammerne
-
-Tidsforbrug til introduktionen (punkterne ovenfor) og til den faglige introduktion
-
-Valg af problemformulering og gruppedannelse
-
-Planlægning af deadlines
-
-Kontroller om skemalægningen skal justeres
-
-Kontakt til Ulla mhp. evt. informationssøgning
Evaluering
-
-Planlægning af evalueringen og tilbagelevering af opgaven.
-
-Planlægning af tilbagelevering af opgaven med evaluering
-
-Evt. mundtlig evaluering af årsprøven til grupperne/klassen?
-
-Udfyldelse af Opsamling og progression i AT og større skriftlige opgaver med klassens teamkoordinator
Studierapporten
-
-Hvem laver undervisningsbeskrivelsen i Lectio?
-
-Hvem sætter tid af til, at eleverne udfylder studierapporten
Senest opdateret 15-03-2015